Doorgaan naar hoofdcontent

Resten

Zoals de meeste van jullie, tenminste dat denk ik, heb ik een resten bak waar de stoffen in komen die te klein zijn om (netjes) in de kast te leggen.
Nu is het zo dat mijn resten bak aardig vol raakte.
En nu !
Een grotere bak ? dacht het niet !
Maar vol is vol.
Dan maar een quilt gaan maken waar ik deze stoffen in gebruik, en zo is er weer een idee geboren.
Blokken....ja grote blokken ga ik maken van deze resten.
Crazy quilt bokken.....


Stoffen aan elkaar naaien, op maat snijden en viola een blok is geboren.



En zo heb je dan in een hand om draai al vier blokken af.
Oeps ! zie ik daar een foutje, ja....zo even een nieuw stukje stof en klaar is kees.
Misschien leuk om later witte stroken er tussen te zetten.
Maar eerst nog een aantal blokken maken.

Ik zie wel wat het gaat worden.



Quilt groetjes en tot de volgende keer.



Reacties

  1. Wat leuk Anja, je brengt mij weer op een idee! Voor de droomdekentjes kan ik mijn restjes op deze manier verwerken, fleurige sashings ertussen, enig!

    Groetjes Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat ziet er vrolijk uit! Ik bewaar nog kleinere stukjes, voor de allerkleinste maat hexagons (1 cm)...
    Groetjes, Marjo
    MBWquilts.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ziet er super uit ! Wat een leuk idee. Ik heb ook zo'n grote vierkante lineaal. Erg handig.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk idee. Zo komen al je quilts nog een keer terug.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een goed idee, dat gaat vast een heel fleurige vrolijke quilt worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Alweer zo'n leuk idee om resten op te maken, van de week ook al bij iemand anders op een blok gezien, maar dan reepjes stof, maar deze crazy blokken zijn erg leuk, mooi afwerken eventueel met borduurtjes en zo, hee, ik heb nu een leuk idee, dank je wel!!!
    Fijne zondag

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ziet er erg vrolijk uit.
    en fijn dat je er weer zoveel anderen mee kan inspireren (ik heb lapjes genoeg , maar even te veel aan projecten onder handen, maar ga em zeker onthouden ;) )
    fijne zondag

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk idee om zo de resten te verwerken.
    Fijne zondag.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel leuk idee .
    Moet ook nodig zo iet verzinnen !!!
    liefs yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een leuke manier om je resten op te maken, die ga ik onthouden!!
    Fijne zondag

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Goed idee om zo je resten op te maken!
    fijne dagen,
    groetjes Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Leuk en lekker vrolijk en het ruimt op.groetjes ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Is ook mijn favoriete methode! Vooral voor droomdekentjes! Geeft altijd een leuk en kleurig geheel! Ben benieuwd wat je er van gaat maken! Veel plezier nog! Groetjes, Trudy

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een leuk idee. Nog even borduren en je hebt een echte crazyquilt.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een goed idee om er straks witte stroken tussen te zetten, dan blijft het super zonnig vrolijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een schitterend idee om restjes te verwerken! Heel mooi resultaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Spannend die crazy blokken. Geeft een leuk effect.
    Groet Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  18. prima idee, misschien iets voor een droomdekentje?

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Ik vind het erg leuk om je reacties te lezen, bedankt.